tisdag 15 december 2009

Alla vackra ting.

Inlägg av Siri:










Åh! Alla dessa små glädjeämnen som bara dyker upp helt plötsligt gör mig helt bubbligt glad!
Jag menar; Tänker man efter lite, så hittar man extremt fina saker i allt, samt en massa kul att se fram emot. Jag tänkte inte på det igår, när det började, men snö är något helt underbart.
I alla fall i den här sinnesstämningen och när man bär kläder efter väder.
Och alla dessa småsaker som ljussättningen i Östergravar, det guldaktiga morgonljuset när man åker med bilen från Östergarn efter en fin helg och ångan som kommer ut från munnen när det är på tok för kallt utomhus.
Alla de småsakerna och så himla mycket mer gör livet så himla mycket mer värt att leva.
Sen menar jag inte att det är mindre värt att leva bara för att man inte kan njuta av alla småsaker runt omkring en, jag menar mer på att jag aldrig riktigt tänkt på det tidigare.

Sen är jag också glad för sådana där vanliga saker som att jag snart fyller 18 och att jag ska på husvisning på söndag tillsammans med Pickles och Dorothea.


Just det där med att fylla 18...
Det blev liksom inte riktigt stort för mig förrän i år. Antagligen för att det är mer aktuellt nu än tidigare i mitt liv, men ändå.
Alla jag umgås med (som jag har lärt känna i år men umgås mest med), förutom Dorothea, är minst ett år äldre än mig, vilket har gjort det svårt för mig att hänga med på alla aktiviteter de har kunnat göra.
Liksom sådana där småsaker som att gå och ta en öl på krogen har aldrig varit aktuellt.
Det ska bli väldigt kul att kunna göra det nu.
Och flytta hemifrån har det inte varit fråga om hemma hos mig, förrän nu.
Det är ju inte så att jag inte trivs hemma, men jag vill testa mina vingar och se vart det bär.
Det vill säga; ifall jag är redo att ta hand om mig själv än.

Sen lär jag ju antagligen springa hem till pappa med tummen i mun och be om att få komma tillbaka.
Eller kanske inte.
Vi får se.
Spännande!

(Angående bilden: Eftersom att både jag och Pickles, i alla fall någon gång ibland, kanske kommer att nämna hennes namn, så ger jag er en bild på våran kära vän, kanske blivande rumskompis och min klasskamrat Dorothea!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar