söndag 13 december 2009

Från Skeptism till Optimism.

Inlägg av Pickles.

Jaha, då har man alltså kört igång med en blogg. Ska jag vara ärlig så har jag nästan alltid ogillat bloggar och bloggare. Jag har inte varit så insatt så jag kanske inte har så mycket att säga till om, men det jag läst på bloggar har varit äckligt tråkigt. Folk som sitter och skriver t.ex;
"Ida har ja set på Paradajs Håtäl å asså ja måste ba säja att de va sjuuukt va elak erik e när han ba bla bla bla..."
Det är tråkigt. Pinsamt och tråkigt.

Tyvärr har jag låtit dessa bloggare förstöra bloggkulturen för mig och jag lämnade den lika snabbt som jag upptäckte den. Jag förstod aldrig vad som var så intressant i att läsa om vad andra gör och tycker om saker och ting. Varför det var så extremt nödvändigt att få reda på att den personen på den dagen hade ätit den saken. Jag blev lite rädd och gömde mig under en sten.

Sen plötsligt dök Siri upp och kom med idén om att vi skulle börja blogga. Jag blev väldigt tveksam till en början och förklarade för henne vad jag ansåg om detta otäcka träsk jag så länge hållit mig borta ifrån. Hon förklarade dock att inte alla bloggade om ointressant skit och berättade att bloggar kan användas till så mycket mer, t.ex. för att lägga upp foton, filmer, dikter, sånger, texter etc. Hon visade ett exempel och jag blev genast mer intresserad. Hon föreslog att vi skulle göra en blogg tillsammans i ett försök att ta tag i de saker vi vill bli bättre på (foto, måla, redigering, film, text mm.) och jag tyckte det var en bra idé.

Så här är vi nu, och jag är pepp! Det var en skam att jag bara råkat på "otäck bloggning" när jag först kikade runt, men men. Här är jag nu, och med tiden kommer bloggen fyllas på av bilder, texter, videos och dylikt från mig och Siri. Ibland gemensamt och ibland på tu man hand. Hur som helst så tror jag att resultatet för bloggen kommer vara bra och underhållande.

Och nej. Vi kommer inte bara vara dödsseriösa och lägga upp helhjärtade inlägg vi lagt oändligt mycket tid bakom. Ibland kommer det bli oseriösa inlägg med flummig text och bilder på t.ex. korv. Och korv, mina vänner, är aldrig seriöst.

(Bilden föreställer mig och är tagen av Siri i hennes skolas fotostudio)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar