onsdag 16 december 2009

Ibland måste man få gnälla.


Det finns några saker jag stör mig på. Här följer en liten lista över fyra av de sakerna:

  • All denna hysteri kring Tiger Woods otrohet. Jag menar; WHATEVER! Ja, det är fult att vara otrogen, men sånt händer och det är väll mellan de drabbade att lösa det. När tidningen och allmänheten lägger sig i blir det en sådan äcklig hype att de "anklagade" (I detta fall Tiger) bryter ihop. Nu tycker jag i och för sig att golf är skittråkigt, men det är synd att han ska behöva sluta med det han älskar att göra bara för att alla är dumma i huvudet?

  • Bråket mellan extremvänstern och extremhögern! Bägge sidorna ser den andre som "zhe devil himself", men våld föder bara nytt våld. Snälla, fatta! Idiots...

  • Jobbiga insändare i tidningen. Då menar jag inte dem som har något vettigt att komma med, utan dem som klagar över att t.ex. deras blomkruka på terassen blivit stulen. Det kunde liksom ha varit värre. Grabben som tagit krukan kunde ha varit en psykopatisk mördare som styckar sina offer för att sedan stryka delarna mot sitt könsorgan. Var lite glad och lär dig uppskatta livet. Är man så fäst vid sin kruka att man skriver insändare om det är det fan sorgligt.

  • Och till sist: Anna Fucking Anka och tidningarna som skriver om henne. Vem fan är hon och varför bryr sig folk så mycket? Jag såg henne lite på TV och då möttes jag av en extremt ytlig tant som livnär sig på sin rika make och klankar ner på sina "betjänter". Sen att Aftonhoran har en "Anna Anka-julkalender" där hon varje dag ger sin åsikt om något. Att folk ens orkar bry sig! Argh!

Nu kanske ni undrar varför jag läser allt detta skit i tidningar och låter mig påverkas av det? Och varför jag får skriva vad jag tycker men inte Anna Anka?

Det är för att det är omöjligt att undkomma det om man läser tidningen eller går förbi en löpsedel. När jag läser tidningen vill jag veta vad som försigår i världen som är av betydelse och inte hur Anna Anka fick sin fasta rumpa. Vill folk veta det får hon göra en blogg istället! Vi som inte bryr oss ska inte behöva stå ut!

Och anledningen till att jag får skriva vad jag vill men inte hon är för att jag gör det på en blogg där folk som vill läsa går in och läser. Ha!

(Ja, det blev lite mycket negativ text här nu, men det är mitt sätt att få ur mig irritationer som jag har inom mig. Nu är det över, och jag är glad igen. :3. Och ja, det kanske var lite taskigt att göra en halvkass omredigering av Anna Anka i Photoshop. Men det är också ett sätt att avreagera mig)

Annars mår jag toppen!

Jag har jätte bra vänner, och två av dem ska jag kanske bo med snart. Det äger übergröt!

Det är snö ute! Jag gillar snö!

Jag får snart pengar!

Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!~


Inlägg av Pickles.

2 kommentarer:

  1. Undrar också vem fan denna Anka är och varifrån hon kom. Vem fan bryr sig?

    Håller med hela inlägget. Bry om Tiger Woods, dåliga insändare och bråk mellan extremister. Behöver ju inte vara just vänstern och högern utan även andra fack folk hamnar i.

    SvaraRadera
  2. Dåliga insändare om bråk mellan "extremister" är min personliga favorit. Även PK-pacifister som inte har någon som helst substans bakom sina argument förutom att det "låter bra".

    SvaraRadera